AKTUELNO

Леонила Јочић / Смијешна страна мајице / Арт клуб Простор / 06.12.2018. u 19:00

06.-12.12.2018.
Карикатура је комплексан начин визуелне комуникације. Смисао је у интенцији да се стргну површински слојеви и изложи невидљиви и често скривени смисао одређеног феномена.
Карикирање не представља поједностављивање, већ продубљивање.
На радовима су присутни портрети-карикатуре у виду интеракције, гдје се задржава пренаглашавање физиономије лица или занимања у оквирима друштвеног контекста.
Захваљујући сликарским принципима и цртачким вјештинама, као и материјалима који су кориштени, аутор приступа реализацији кориштењем боја за текстил директно на памучни материјал у форми одјевног предмета и постиже присуство ликовне инвентивности у промишљању са обједињавањем цртачког и сликарског процеса у карикатуралном приказу.
мр Маја Додиг, редовни професор

 

УМЈЕТНИЧКИ САВЈЕТ:
мр Маја Додиг, редовни професор
мр Новак Демоњић, ванредни професор
мр Борјана Мрђа, доцент

 

www.instagram.com/artklubprostor
Advertisements

Radovi studenata Slikarstva i Grafike, Akademije umjetnosti u Banjoj Luci, na SALONU MLADIH u Collegium artisticumu, Sarajevo / 08.11.2018.

                Udruženje likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine, u saradnji sa galerijom Collegium artisticum i Charlama Depot Gallery,  organizuje likovnu manifestaciju “Salon mladih”. Radove za izložbu je odabrao žiri u sastavu: Jusuf Hadžifejzović  (umjetnik i voditelj galerije savremene umjetnosti Charlama Depot), Sanela Nuhanović (historičarka umjetnosti i kustosica galerije Collegium artisticum) i Danis Fejzić (predsjednik Udruženja likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine).
Studenti Akademije umjetnosti u Banjoj Luci, katedre Slikarstvo i katedre Grafika, čiji su radovi odabrani su:
DRAGANA GRAŠAR / IV godina / Slikarstvo / klasa mr Borjane Mrđa, doc.
MILANA KOSANOVIĆ / III godina / Grafika / mr Milan Krajnović, doc.
MIRJANA PRERADOVIĆ / IV godina / Grafika / mr Nenad Zeljić, red. prof.
MILOŠ VUČEN / master / Grafika / mr Milan Krajnović, doc.
NIKOLA DABIĆ / master / mr Mladen Miljanović, van. prof.
ALEKSANDAR ŠKAVIĆ / II godina / Grafika / mr Zoran Banović, red. prof. 

 

Ostali učesnici su: 
ADI KARAILO, ANA ŠIMIĆ, ANĐELA BANOVIĆ, ANTE MARIĆ, BOJAN STOJČIĆ, DAJANA JEKIĆ, DANILO BURSAĆ, DAVID DRONJAK, DENIS HARAČIĆ, EMIR OSMIĆ, HANA HUREM, INDIRA BEŠLIĆ, IVANA PAVLOVIĆ, JASENKO ĐORĐEVIĆ, JELENA MEDAN, JOSIP IVEŠIĆ, JURE PAPONJA, KRISTINA ĆAVAR, LAMIJA HALILAGIĆ, LEA JERLAGIĆ, MAJDA HRNJICA, MANUELA MANDIĆ, MARIJA VEMIĆ, MARKO FRANČEŠEVIĆ, MELIHA TRAKO, MILICA LOJOVIĆ, MILOŠ POPOVIĆ, MIRZA RAHMANOVIĆ,  NIKOLA KAŠTEROVIĆ , NIKOLINA PESLAĆ, RADIVOJ MILIĆ, REBEKA ABDAGIĆ, SALEM PEZIĆ, SAŠA TATIĆ, TOMISLAV ZOVKO, VANJA SOLAKOVIĆ, VLADIMIR TOMIĆ i ZEHRINA KARIĆ.

ТЈЕЛОВИТОСТ / АРТ КЛУБ ПРОСТОР / Изложба радова студената 1. и 2. године Академије умјетности у Бањој Луци насталих у класи професора Леониле Марић на предмету Пластична анатомија / 22.11. у 19:00

визуал

Проучавање анатомске структуре људског тијела је предмет истраживања и интересовања многих умјетника кроз вјекове и познавање људског тијела је представљало предуслов бављења умјетношћу.
Симболика људског тијела је била и остала незамјењив мотив у историји сликарства.
Цртежи студената, настали у оквиру наставног процеса на предметима Пластична анатомија 1,2,3 и 4, поред уобичајених анатомских атласа, мишићног система човјека и костура, на живим моделима приказују анатомске законитости људског тијела у мировању и покрету. Овакав приступ је врло драгоцјен јер дефинише успостављање међусобне повезаности између пластичне анатомије и аналитичког цртања акта.
Одлике цртежа студената су изражене у видљивој индивидуалности цртачког рукописа, јединству цртежа, корелацији аналитичког и слободног цртачког мишљења. Приступ и материјали који су кориштени у реализацији омогућили су исказивање ликовне инвентивности и обухваћено је обједињавање анатомске законитости са креативним чином што са сигурношћу представља искорак у процесу истраживања пластичне анатомије.
                                                                                                                                                      мр Маја Додиг, редовни професор
 
УМЈЕТНИЧКИ САВЈЕТ:
мр Маја Додиг, редовни професор
мр Леонила Марић, ванредни професор
мр Борјана Мрђа, доцент

 

www.instagram.com/artklubprostor

Možda sam ja / Aleksandar Bajunović / Banski dvor / Salon Bana Svetislava Milosavljevića / srijeda 14.11. u 19:00

 

Aleksandar Bajunović, rodjen u Šapcu 24.11.1995. Osnovnu školu završio u Badovincima. Školu primenjenih umetnosti završava u Šapcu. Akademiju umjetnosti u Banjoj Luci upisuje 2014.g. smjer Slikarstvo u klasi Vese Sovilja. 2018. diplomira , iste godine upisuje master studije na istoj Akademiji u klasi Borjane Mrdja. Dobitnik je nagrade i plakete Banskog dvora za najbolji studentski rad iz oblasti Slikarstva 2018. godine.
Samostalne izložbe:
2015. ” San i stvarnost” Izlagački prostor mesne zajednice Badovinci
2017. “Portreti u dijagramu novog 
klasicizma” Centar za kulturu i obrazovanje, Laktaši.
2018. “Intima” Izložbeni salon Narodne skupštine Republike Srpske, Banja Luka.
2018. ” Portreti” Kulturni centar Udas, Banja luka.
2018. Izložba “Crteža i slika” Art galerija, gastro bar 20\44, Beograd.
Grupne izložbe:
2017: Izložba radova studenata slikarstva treće godine, Veliki izložbeni salon, KC Banski dvor, Banja luka.
2018.Izložba slika studenata 3 i 4 godine slikarstva,  Izložbeni salon Dečijeg pozorišta RS, Banja Luka.
2018. Grupna izložba “MI PUNKTUMI” Muzej savremene umjetnosti,RS, Banja Luka
Nagrade i pohvale:
2015. Pohvala Akademije umjetnosti Univerziteta u Banjoj Luci za najbolji studentski rad iz oblasti crteža
2016. Pohvala Akademije umjetnosti Univerziteta  u Banjoj Luci za najbolji rad iz oblasti slikarstva
2017. Nagrada Centra za kulturu i obrazovanje Laktaši za slikarstvo
2018. Nagrada KC, BANSKI DVOR za najbolji diplomski rad iz oblasti Slikarstvo

Reconciliations / Mladen Miljanović / The Exchange / Bush House King’s College London / The Knapp Gallery / Regent’s University London / 01.11.2018.

Mladen Miljanovic,MWRL100mm, installation, Regents Garden, London, photo Paul Lowe, 2018

Artists: Nicholas Cheeseman, Lana Čmajčanin and Adela Jušić, Paul Coldwell, Emma Elliott, Lola Frost, Ziyah Gafić, Melos Gashi, HaveIt!, Dejan Kaludjerović, Milena Michalski, Vladimir Miladinović, Nela Milić, Mladen Miljanović, Monica Petzal, Sabina Tanović and Dario Kristić, Artists from the Post-Conflict Research Center
Reconciliations is a two-part exhibition running in parallel at the Exchange, Bush House, King’s College London from 1 November-1 December 2018, and at the Knapp Gallery, Regent’s University London, from 1 November 2018-19 January 2019. The exhibitions are part of a major AHRC-funded project, ‘Art & Reconciliation: Conflict, Culture and Community’, led by King’s in collaboration with the University of the Arts London and the London School of Economics, and funded by the UK Arts and Humanities Research Council (AHRC) Partnership for Conflict Crime and Security Research Programme (PaCCS) and by the Global Challenges Research Fund (GCRF).
Conflict, Culture and Community
Since the early 1990s, billions of dollars have been poured into post-conflict settings to try to help war-torn and divided societies overcome the legacies of violence and authoritarian rule. Particular attention has been directed at projects that facilitate ‘reconciliation’ however there remains little understanding of what reconciliation is or how it can be achieved. If anything, what has been learnt from experiments in post-conflict peacebuilding is that attempts to ‘reconcile’ or ‘draw a line’ under the past have as much chance of solidifying and antagonising a sense of difference than in producing the conditions for enduring peace. What, then, is reconciliation? How can it be achieved? And how might we know when a reconciliation process has been successful? Is it even something that can or should be pursued?
Art&Reconciliation is a new multi-disciplinary research initiative, funded by the AHRC, which brings together King’s College London, UAL and LSE in order to explore these issues.   It is particularly interested in exploring the relationship between art and reconciliation. This is, in part, because art is increasingly seen as a ‘go to’ peacebuilding tool, which has the potential to overcome many of the problems that more ‘traditional’ responses to violence face. This, however, also remains an idea rooted in faith, which lacks sufficient evidence.  This project will explore the relationship between the arts and reconciliation, exploring how the arts may (or may not) contribute to facilitating reconciliation through commissions and research with artists working in post conflict settings.  We want to ask how might the arts challenge what it is that is imagined as ‘reconciliation’?
As a research initiative, Art & Reconciliation, does not assume there is a definitive position on what reconciliation is or means.  Neither do we assume that reconciliation is either desirable or achievable.  Rather we seek to explore how reconciliation is conceptualised and practiced by different communities, practitioners and academics and to question and explore the dissonance that emerges between perspectives.